Često kroz život prolazimo površno. Mislimo da znamo dosta ili gotovo sve o našem kraju, ljudima u njemu, našim komšijama. Često kažemo za nekoga da ga poznajemo kao krnjavu paru - narodni izraz. Takav pogled na život, na naš kraj, na ljude dovodi nas samo do površnog znanja, zabluda, pa čak i do predrasuda. Vjerujem, tako, da mnogi od nas u našem zavičaju i zaista ne znaju čime se to bavi Bogdan Milojević. Obzirom da je dugo živio i radio van svog rodnog mjesta Bosanskih Lužana, možda čak ima ljudi kod nas, a naročito mlađih, koji ga uopšte i ne znaju. A, možda i zato što je Bogdan tih, nenametljiv i radin!? Ili, možda zato što je vrhunski svjetski umjetnik!?
A, Bogdan sa svojom suprugom Milkom (tri kćerke su udate) živi tu nedaleko od nas, pokraj nas u Bosanskim Lužanima - samo par stotina metara od raskrsnice sa Žeravcom (kako mi to kažemo u blizini Spomenika) ili samo par stotina metara od naše prelijepe i Bogdanu drage Ukrine na kojoj povremeno peca i odmara, sakuplja inspiraciju za svoje intarzije. Intarzije? Posebna vrsta slika, umjetničkih djela, rađenih pomoću tankih listića drveta tzv. furnira.
Milojević Riste Bogdan rođen je u Lužanima Bosanskim kod Dervente. Kako rano ostaje bez roditelja, u jedanaestoj godini odveden je u Dječiji dom sa bratom Tomislavom u Gračanicu. Školovan je u Zavidovićima, Zrenjaninu i Beogradu. Završio je mašinstvo - mehanička prerada drveta - finalni smjer i studij zaštite na radu. Prvi značajan uspjeh u likovnom stvaralaštvu imao je na Saboru narodnog stvaralaštva u Tesliću 1974. godine. Izlagao je u Berlinu, Beču, Milanu, Barceloni, Derventi, Prnjavoru, Brodu... U prethodnoj Jugoslaviji imao je više od stotinu izložbi, što zajedničkih što samostalnih.
Povodom izložbe u Prnjavoru 2011. godine, u katalogu za izložbu, Slobodan Jerinić piše : Intarzija, svoj identitet pronalazi u sintezi likovnog izraza najpribližnijeg mozaiku i tehnike discipline dvodimenzionalnog modeliranja. Zbog svoje kompleksnosti, velike zahtijevnosti ovaj likovni izraz iziskuje od umjetnika vještinu, strpljenje i dugotrajan rad, pa radi toga je mali broj umjetnika koji se odlučuju da svoju kreativnost i umjetničku inventivnost realizuju kroz ovaj likovni izraz. da bi djelo koje se stvara na kraju ponijelo epitete umjetničke vrijednosti potrebna je ne samo umjetnikova kreativna obdarenost nego i vrsno poznavanje tehničkih i tehnoloških osobina drveta (furnira) pri obradi. Drvo (furnir) pripada po svom nastanku i porijeklu grupi prirodnih materijala, pa je pogodno za obradu i umjetniku nudi široku lepezu svojih tehničkih i estetskih osobina.
Na osnovu boje, teksture i ornamenta furnira, umjetnik gradi kompoziciju i na taj način nam sugeriše položaj, usmjerenost, prostornost i kompletan milje estetskih pojmova elemenata. Djela rađena u intarziji odišu mekoćom, spokojnošću i nesagledivom toplinom što je često osobina i odraz umjetnikovog karaktera.
Ovih dana posjetio sam Bogdana u njegovoj kući - galeriji. Predivan domaćinski doček, ljubaznost njegove supruge i umjetnički ambijent učinili su da se osjećam veoma lijepo. A, i razgovor je tekao ugodno u toplini galerije slika. Svojevremeno, prije nekih desetak godina, bio sam organizator Bogdanove izložbe u Narodnoj biblioteci u Brodu, pa mi je autor i dobar dio slika poznat. Ipak, sada je mnogo novih djela koje sam želio vidjeti i koje sam želio pokazati vama. Pa, onda, da pogledamo!
A, Bogdan sa svojom suprugom Milkom (tri kćerke su udate) živi tu nedaleko od nas, pokraj nas u Bosanskim Lužanima - samo par stotina metara od raskrsnice sa Žeravcom (kako mi to kažemo u blizini Spomenika) ili samo par stotina metara od naše prelijepe i Bogdanu drage Ukrine na kojoj povremeno peca i odmara, sakuplja inspiraciju za svoje intarzije. Intarzije? Posebna vrsta slika, umjetničkih djela, rađenih pomoću tankih listića drveta tzv. furnira.
Milojević Riste Bogdan rođen je u Lužanima Bosanskim kod Dervente. Kako rano ostaje bez roditelja, u jedanaestoj godini odveden je u Dječiji dom sa bratom Tomislavom u Gračanicu. Školovan je u Zavidovićima, Zrenjaninu i Beogradu. Završio je mašinstvo - mehanička prerada drveta - finalni smjer i studij zaštite na radu. Prvi značajan uspjeh u likovnom stvaralaštvu imao je na Saboru narodnog stvaralaštva u Tesliću 1974. godine. Izlagao je u Berlinu, Beču, Milanu, Barceloni, Derventi, Prnjavoru, Brodu... U prethodnoj Jugoslaviji imao je više od stotinu izložbi, što zajedničkih što samostalnih.
Povodom izložbe u Prnjavoru 2011. godine, u katalogu za izložbu, Slobodan Jerinić piše : Intarzija, svoj identitet pronalazi u sintezi likovnog izraza najpribližnijeg mozaiku i tehnike discipline dvodimenzionalnog modeliranja. Zbog svoje kompleksnosti, velike zahtijevnosti ovaj likovni izraz iziskuje od umjetnika vještinu, strpljenje i dugotrajan rad, pa radi toga je mali broj umjetnika koji se odlučuju da svoju kreativnost i umjetničku inventivnost realizuju kroz ovaj likovni izraz. da bi djelo koje se stvara na kraju ponijelo epitete umjetničke vrijednosti potrebna je ne samo umjetnikova kreativna obdarenost nego i vrsno poznavanje tehničkih i tehnoloških osobina drveta (furnira) pri obradi. Drvo (furnir) pripada po svom nastanku i porijeklu grupi prirodnih materijala, pa je pogodno za obradu i umjetniku nudi široku lepezu svojih tehničkih i estetskih osobina.
Na osnovu boje, teksture i ornamenta furnira, umjetnik gradi kompoziciju i na taj način nam sugeriše položaj, usmjerenost, prostornost i kompletan milje estetskih pojmova elemenata. Djela rađena u intarziji odišu mekoćom, spokojnošću i nesagledivom toplinom što je često osobina i odraz umjetnikovog karaktera.
Ovih dana posjetio sam Bogdana u njegovoj kući - galeriji. Predivan domaćinski doček, ljubaznost njegove supruge i umjetnički ambijent učinili su da se osjećam veoma lijepo. A, i razgovor je tekao ugodno u toplini galerije slika. Svojevremeno, prije nekih desetak godina, bio sam organizator Bogdanove izložbe u Narodnoj biblioteci u Brodu, pa mi je autor i dobar dio slika poznat. Ipak, sada je mnogo novih djela koje sam želio vidjeti i koje sam želio pokazati vama. Pa, onda, da pogledamo!
Bogdan radi
Primjer jednog kataloga izložbe
Predložak (slika u radu)
Djela
Partenon
Vodenica
Konji u oluji
Djevojka na kamenu
Konji u zaprezi
Majka sa djetetom
Djevojka sa krčagom
Na pojilu
Panj
Pejsaž sa rodom
Djevojčica sa golubom mira
Ribar
Umjetnik odmara