3. tra 2012.

Родослов Стјепановића -Поље


Драги моји, сви смо се сигурно бар једном запитали одакле потичемо, ко су наши преци, како су живјели, одакле су се доселили у ове крајеве...Ја сам се тим питањима почео бавити давно, а прве записе о томе начинио сам већ давне 1989. године. Тада је међу мојом родбином, Стјепановићима,  било старијих људи који су заиста доста добро памтили чињенице или бар приче о њиховим и мојим прецима. Овим питањима бавио сам се аматерски, из хобија, али са љубављу и великим занимањем. Морам признати да ми околности нису ишле на руку, мислим да нисам постигао велике резултате на овом пољу, али ето нешто сам ипак записао и систематизовао, можда сам још неком дао подстрека да се бави овим темама... У посебној ознаци на овом блогу  (Родослов Стјепановића – Поље)прво ћу приказати свој рад у једној књижици коју сам, а само ја знам како, успио сачинити 1997. године. Ако вам само кажем да сам све фотографије копирао у црно-бијелој техници – сваку 12 пута, а онда у сваки примјерак књижице лијепио их на одговарајућа мјеста...тако што сам приликом припреме штампе остављао одређени простор за на том мјесту предвиђену фотографију. Дакле, та књижица је сачињена у 12 примјерака и ја сам је подијелио у 10 кућа Стјепановића и једна је предата у Библиотеку Матице српске у Новом Саду. Један примјерак је, наравно код мене. Даље, у овој ознаци на блогу – након објаве књижице под насловом СЛОВО О РОДУ МОМ (Фамилија Стјепановић – Поље), бавићу се доградњом података о мојој фамилији, нарочито од 1997. године наовамо (у међувремену је било новорођених, умрлих...), а ако будем долазио до нових података уопште о Стјепановићима – објавићу их.  Прије свега, покушаћу да Списак ревидирам, начиним прегледнијим и тачнијим са више података, објавићу после и бројне нове фотографије рођака, проширићу и породични круг који ћете видјети у књижици – мислим да је заиста оригиналан начин да се повеже поријекло или лоза – да се повежу људи у фамилији и да се виде јасни односи између појединаца и генерација. Надам се да ће методологија примијењена у овој књижици послужити и другим истраживачима родослова и да ће им помоћи.